10 храни, които успешно помагат за сваляне на апетита

24
прочитания
От
JILO.BG

Ако често усещате силен и неустоим глад можете да похапвате храни богати на фибри, препоръчват специалистите.  Установено е, че съществуват храни, които имат доказани свойства в потискането на апетита и помагат в поддържането на тялото в добра форма. Ето кои са те:

Яйца

Ако веднага след събуждане хапнете нещо, богато на протеини, вместо баничка или кроасан, ще се чувствате сити в продължение на няколко часа, а желанието ви за шоколад и други висококалорични храни ще намалее.  Така, че яйца за закуска е добро решение.

Овесени ядки

Ползите от богатите на фибри овесени ядки са всепризнати. Освен, че създават чувство за ситост, те имат благотворен ефект върху цялото тяло и помагат за работата на хранителния тракт.

Варени картофи

Напоследък картофите се сдобиха с лоша репутация сред хората, стараещи се да контролират приема си на въглехидрати. Това обаче е неоправдана критика към тях - сварените картофи са сред най-засищащите храни, а студената картофена салата влияе на химическия им състав и ги прави по-трудно разградими, което пък от своя страна влияе още повече на чувството ви за ситос

Чай Ройбос

Чаят, който се добива от така нареченият червен храст, виреещ само в Южна Африка, е богат на флавоноида аспалатин. Според изследвания този флавоноид потиска както отделянето на хормони на стреса, така и трупането на мазнини - процеси, които са свързани с ред заболявания

Червени ябълки

Ябълките са чудесен източник на фибри, които регулират апетита. Те са богати на антиоксиданти, което ги прави полезни за целия организъм.

Ябълков оцет

Оцетната киселина, която се съдържа в него, забавя отделянето на захар в кръвта. Освен това добре регулираната кръвна захар понижава усещането на глад за вредни храни.

Кисело мляко

Киселото мляко е не само вкусно, но и здравословно. То е богато на протеини и с ниско или липсващо съдържание на захар, както и е добър източник на витамин B, калций и бактерията лактобацилус булгарикус. Комбинацията от съставки на киселото мляко го превръща в отлична храна за костите и храносмилателната система. Бихте могли да приготвите отличен десерт от кисело мляко и плодове.

Топла напитка

В случай, че следите стриктно приема на калории, опитайте да си направите топла напитка. Пиенето на топло кафе, чай или еспресо след ядене, ще ви помогне бързо да преодолеете желанието за десерт. Топлата напитка потиска постоянното чувство на глад. Кафето би могло дори да засили усещането за ситост, като увеличава хормона „пептид YY“, който помага при свалянето на килограми.

Лека закуска

Повечето междинни хранения са съставени от вредни храни, но е възможно да си направите списък със здравословни ястия, които да похапвате.

Бихте могли да взимате и от готовите протеинови барове или пълнозърнести вафли. Винаги проверявайте етикета за допълнително съдържание на захар или захарен сироп. В случай, че не знаете кое е подходящо за консумация и кое не, можете да си направите домашен десерт.

Черен шоколад

Черният шоколад  е направен от 70% какао и съдържа голямо количество антиоксиданти. Още повече, включването на черен шоколад към хранителния режим, може да намали риска от сърдечни заболявания. Не забравяйте обаче, да следите приеманото количество. Малките количества са здравословни, но по-големите могат да имат негативни ефекти.

Други храни, свалящи апетита са:  са свинската плешка, говеждото филе, пилешкото месо, скумрията, сливите, кайсиите, авокадото, лещата и бадемите, които бързо активират таницитите – клетки регулиращи човешкия апетит.

Източници: farmhopping.com, vesti.bg

Тагове: 

Още от Живот
.